這首一直都是我的愛歌 聽很久了都還沒有膩 JOSS STONE主打著 "有著白人外表 黑人魂" 完全無法抗拒沙啞中還可以飆高音 >///< 有人覺得他長得有點像李玟嗎XD

旋律是輕柔的 伴隨JOSS的聲音起伏聽起來真的很享受 大愛靈魂樂阿~~~

Lately babe, I've been thinking

最近 我一直在想

How good it was when you were here

有你在我身邊是多麼幸福

And it ain't the wine that I been drinking

而我喝的不是令人醉的酒

For once I feel my head is clear

這一次我覺得我的腦子是清醒的

 

But early this morning, when I opened up my eyes

但今天清晨 我睜開眼睛

That old lonesome feeling took me by surprise

那些寂寞的老感覺讓我驚訝

I guess you meant more than I realized

我猜你比我更早意會到

 

The love we had stays on my mind

我過去的愛戀一直在我的心中

The love we had stays on my mind

我過去的愛戀一直在我的心中

 


And boy, I've been remembering

而最近 我一直在回憶著

The good times that we used to share

那些我們一起擁有的美好時光

My thoughts of you don't have an ending

我對你的想念無止盡

And memories of you are everywhere

任何地方都有我對你的回憶


But why should I tell you, it's not your concern

但我為何我要告訴你 這不是你所關心得

You win some, you lose some

你贏了一些也輸了一些

Well I've lost and I've learned

而我也在失去中學到了

It's just that I'm so lonely

寂寞向我襲來

With no place to turn

我無處可躲


And here at the end, I find

所以在最後 我發現

The love we had stays right on my mind

將我過去的愛戀一直放在我的心裡

ooooh, yes it does

You stay on my mind

oh oh

and If you were nearer

如果你能更靠近一點

it would all be clearer

就會看得更明白

How I wish that you were here

我是多麼希望你在我身邊

How I wish that you were here*2 

ohoh

 

And baby boy, I was just so tired

但我累了

So I lay down to dream a while

我躺下來做一個夢

And baby I've been so uninspired

但最近我一直是這樣,死氣沉沉

Without the comfort of your smile

我沒有你安慰的微笑

But I'm not complaining

但我並不怨尤

Cuz that's just how it goes

因為就是這樣結束了

There's always some heartache

總會有些心痛

In this world I suppose

在這個世界上 我這麼想 

But you can't imagine

但你無法去預想

And nobody knows
也沒有人知道


The love we had stays on my mind

我過去的愛戀一直在我的心中

The love we had stays on my mind

我過去的愛戀一直在我的心中

The love we had stays on my mind

我過去的愛戀一直在我的心中

arrow
arrow

    文言文 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()